söndag 25 april 2010

Ännu en vecka och helg har passerat och igår avslutades sista kursen på MassBay. Piece of cake! Jag tror att jag kommer få en chock när jag kommer hem till Sverige efter att så enkelt kunnat leka mig igenom MassBay-kurserna. Rena rama skämtet är vad det är. Fast resorna har varit toppen. Och egentligen var det ju också därför jag valde de kurserna:).

Igårkväll var vi 6 tjejer hemma hos Emma som hade födelsedagsfest! Det var jättemysigt. Vi åt vitlöks- och citronmarinerad kyckling ala Emma med couscous och en jättegod sallad med mozzarella, tomat, gurka, sparris, sallad och valnötter. Till efterrätt serverades en utsökt lime cheesecake. När vi hade ätit oss mätta och glada var det dags för lek! En tipspromenad var förberedd där svaren inte än var satta. Alla fick chansa på svar som senare skulle skrivas efter olika tävlingsmoment. Hysteriskt rolig kväll!

I stort sett hela söndagen spenderades på mallet i Natick. Det blev en hel del shopping. Jag har verkligen insett att jag har ett problem. Ett stort problem. Let me put it this way. My name is Sara Anderson and I'm a shopaholic. Ja, då var det sagt. Jag hade först inte tänkt att shoppa alls i helgen. Men mina shoppingglada vänner sa att jag kunde följa med och fönstershoppa. Alla vet ju att det inte finns något sådant. Det är bara ett uttryck som någon som avskyr shopping har kommit på. Jag åkte dit och sedan fanns det ingen hejd. Jag vill bara klargöra, Ida och Lovisa, att jag inte lägger någon som helst skuld på er, haha. Men i veckan ska sparandet tas upp igen...

och imorgon börjar en ny arbetsvecka. Nu börjar det kännas tungt, men nu är det iaf klappat och klart; i slutet av maj åker jag till NY och träffar min älskade Lisa som flyger ända från Sverige! Fyra underbara dagar att se fram emot <3

Sedan är det inte långt kvar tills jag och mina favvo-50-talister strålar samman i LA för tre veckor av äventyr!

Take care and be there

S

Inga kommentarer: