fredag 16 augusti 2013

So we meet again!

Dags att damma av bloggen! Kan knappt förstå att jag är här igen, denna gången bosatt på USAs västkust i det soliga California, jag känner mig så tacksam! Det är nu en vecka sedan vi anlände och det är nästan skrämmande hur snabbt man anpassar sig. Det är iof inte så konstigt, vem skulle inte kunna anpassa sig till sol och 30 grader värme och vackra stränder?

Vi, jag och Anna, bor i en lägenhet i Rancho Santa Margarita, ett oroligt vackert område i Orange County. Vi har haft förmånen att få hyra lägenheten av Annas familjevänner, något vi är otroligt tacksamma över.

Första veckan har vi mest tagit in alla nya intryck och försökt smälta att vi faktiskt är på plats. Vi har besökt stränder som Laguna Beach, Santa Monica, Newport och Huntington. Det har blivit förhållandevis lite shopping, men vi har ju ett halvår på oss;). Vi har lärt oss hitta ganska bra, med och utan GPS. Vi har lärt oss vilka vägar som är tullvägar, och som därmed bör undvikas. Innan vi fick vår reg skylt till bilen åkte vi förbi tullen utan att betala eftersom de har tullar där man måste betala med mynt... Och vem har mynt med sig? Vi kända oss som brottslingar när vi va tvungna att fortsätta utan att betala, men vad ska man göra när det först står att tullen är obemannad när man kommer fram, haha. America, America... När vi var på CarMax och hämtade skyltarna bekände vi vårt brott för damen i kassan som med ett leende sa: "well if you don't have any license plates, they'll never know who to send the ticket to". Vi drog en lättnadens suck och jag och Anna svor på att vi hädanefter ska kolla upp alla vägar innan så att de är fria från tullar, särskilt obemannade :)

Nu är Annas kille Kaleb här på besök en vecka och ikväll ska vi in till Huntington och äta!
Imorgon fyller Anna år, så då blir det San Diego över dagen för att fira:)


Om en vecka är det dags för "orientation" på skolan, det ska bli spännande!

Jag ska försöka uppdatera lite då och då för den nyfikne, hoppas allt är bra med er därhemma!







Markus, jag saknar dig <3>

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad roligt att du skriver! Får se om jag också orkar hålla igång när jag väl anländer till Malta :P Kul att ni funnit er till rätta så fort :) Kram Sandra